Vilket äventyr!

Idag har jag och alla mina 9 katter varit en sväng till djursjukhuset. Det var ju dags för första vaccineringen för alla ungarna, så jag slog flera flugor i en smäll och tog med alla vuxna katter också.

Vilken konsert det var i bilen! Vår gamla hanne Ikaros, som inte åkt bil på år och dagar, satte igång först att yla. När kattungarna hörde det trodde väl de att nu var det fara på taket, så de satte igång att jama ikapp allihop. Mammorna slog dövörat till och tänkte nog att ingen var klok i det här sällskapet.

Det tog två timmar hos veterinären för det var ju många sprutor att dela ut. Dessutom skulle ju alla ungarna chipmärkas. Allt gick bra! De två stora sturska hannarna Doce och Gabbana tjöt som stuckna grisar, och lilla Gucci sa ingenting. Nu har alla små missar ett eget litet nummer i nacken, så de kan komma till rätta om de skulle hamna på villovägar.

Ny smarrig kattungemat har vi också köpt, en stor förpackning. Vi ska pröva den snart när alla vaknat, ja det tär på krafterna att åka till stan vill jag lova. Alla sover som stockar framför brasan!

Själv passar jag på att skriva och ska snart sortera alla papper vi fått. Även den här veckans vikter måste ju upp i kväll, mycket nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0